4 kroki do wymarzonej sylwetki. Jak trenować, by spełnić swoje noworoczne postanowienie o byciu fit?

Początek nowego roku to tradycyjny czas planów i wyznaczania celów. Dlatego jeżeli na liście Twoich noworocznych postanowień znalazło się olśnienie wszystkich w bikini, koniecznie przeczytaj nasze rady.

Noworoczne postanowienia - w tym roku się uda!

Noworoczne postanowienia - w tym roku się uda! (CityFit.pl)

1. Wyznacz cel i deadline
Cel treningowy to podstawa. Powinien określać co chcemy wypracować i w jakim czasie. Dzięki temu nie przychodzimy do klubu po to, żeby odhaczyć wizytę, ale systematycznie realizujemy konkretne zadanie.

— Ma to być wynik, który faktycznie jesteśmy w stanie osiągnąć. Nic karkołomnego czy nierealnego – takie treningi kończą się zniechęceniem, wyczerpaniem albo nawet uszczerbkiem na zdrowiu. Nie tędy droga. Dodatkowo zawsze radzę podzielić duży cel na krótsze etapy. Satysfakcja, gdy pokonujemy każdy z nich, to najlepsza motywacja, okazja do świętowania małych sukcesów, które systematycznie przybliżają nas do mety. – mówi Michał Kowalski, trener i manager w sieci klubów fitness CityFit.

Jak zmienić swoje życie?

Jeżeli nie potrafisz sama określić swojego celu, poproś o pomoc trenera personalnego. To fachowiec, który przeprowadzeniu wywiadu z Tobą oraz sprawdzeniu Twojej ogólnej formy będzie wiedział, na jaki cel możesz się porwać i ile czasu powinno zająć Ci jego osiągnięcie.

Trening z trenerem personalnym jest najbardziej efektywny.

2. Trenuj efektywnie
Oczywiście, że lepiej robić cokolwiek, niż nie robić nic. Ale w tym roku nie trać czasu na puste przebiegi.

— Jeżeli poświęcasz swój czas i energię na treningi — a zapewniam, że wkrótce będzie to dla Ciebie czysta przyjemność i coś tak oczywistego jak mycie zębów – zadbaj o to, aby dawały Ci one jak najwięcej. Dlatego przemyśl i zaplanuj swoją aktywność. Chcesz schudnąć i wyrzeźbić sylwetkę? Nie pomijaj treningu siłowego – wiele kobiet się go obawia, a tymczasem połączony z treningami cardio daje rewelacyjne efekty. Szukaj swojego sposobu, tego co sprawia Ci największą frajdę, a także zmieniaj aktywności, żeby nie popaść w rutynę. Do wyboru masz dziesiątki kombinacji na siłowni, grupowe zajęcia fitness – od stretchingu, przez taniec po pump, możesz dodać do tego basen czy bieganie. – radzi Michał Kowalski.

Najlepsze fitnessowe motywatory


Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Zdaniem ekspertów zdecydowanie najlepsze i najszybsze efekty przynoszą treningi z trenerem personalnym. To jego zadaniem jest odpowiednie ułożenie Twoich ćwiczeń, korygowanie błędów, pilnowanie regularności i motywowanie – wszystko po to, abyś w jak najkrótszym czasie osiągnęła oczekiwany efekt. Każde takie spotkanie do dodatkowy koszt, ale czasami wystarczy jedna konsultacja, aby wprowadzić Cię na właściwe treningowe tory. Z odpowiednio ułożonym planem treningowym, masz dużo większe szanse na sukces.

3. Mierz efekty
Równie ważne jest monitowanie postępów. Nie polegaj na wadze (mięśnie ważą więcej niż tłuszcz!), lecz mierz obwody oraz korzystaj z profesjonalnych urządzeń pomiarowych. Wśród nich znajduje się Tanita – czyli przyrząd do badania składu ciała. Nowością w Polsce jest FitQuest – to nowoczesna maszyna do badania poziomu sprawności fizycznej, stosowana przez profesjonalnych sportowców. Pomiar polega na wykonaniu 5 prostych ćwiczeń, na których podstawie urządzenie określa Twoje słabe i silne strony, udziela rekomendacji nad czym powinnaś popracować, a także wylicza wartość Twojego „fitnessowego IQ”.

— Znając swoje słabe strony wiemy na czym powinniśmy się skoncentrować. Możemy również na bieżąco śledzić postępy i tym samym weryfikować skuteczność naszych ćwiczeń. Badanie trwa na tyle krótko, że bez problemu możemy włączyć je w plan treningu. A widząc poprawę parametrów, dostajemy skrzydeł i ćwiczymy z jeszcze większym zapałem. – tłumaczy przedstawiciel CityFit.

Mierząc efekty zyskujesz motywację i możesz na bieżąco sprawdzać, czy twój trening przynosi spodziewane rezultaty (FitQuest)

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

4. Skorzystaj z okazji cenowych w klubach fitness
Nowy rok to czas, w którym do klubów fitness zapisują się nowi klubowicze, którzy, podobnie jak Ty, z 1 stycznia postanowili wziąć się za siebie. Z myślą o nich wiele sieci przygotowuje atrakcyjne pakiety i oferty cenowe. Dlatego jeżeli zaczynasz swoją przygodę z fitnessem, to jest to idealny moment - w klubie spotkasz wiele podobnych sobie osób, a oprócz tego masz szansę na treningi na bardzo korzystnych warunkach.

Sprawdzaj i porównuj nie tylko oferty regularnego członkostwa (cena karnetu miesięcznego, wpisowe, czy musisz podpisać długoterminową umowę i jeżeli tak, to na jaki czas itd.), ale również pakiety specjalne. Przykładowo w sieci CityFit dostępny jest Intropack, w ramach którego za 199 zł otrzymujesz świadczenia o wartości ok. 320 zł: miesięczny karnet w wybranym klubie CityFit, 1 trening indywidualny z akredytowanym trenerem personalnym, możliwość monitorowania efektów na Tanicie i FitQuest. Posiadacze pakietu są również zwolnieni z opłaty wpisowej.

Fitness — dowiedz się więcej


Pamiętaj, że najgorzej jest zacząć. Dlatego myśl o swoim celu i świętuj małe sukcesy. Zobaczysz, że już wkrótce treningi staną się przyjemnością, a Ty zauważysz nie tylko zmianę wyglądu, ale również zyskasz nową energię i dobry humor. W tym roku na pewno się uda!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ćwiczenia na siłowni, które poprawiają zły humor Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn „Pompa mięśniowa”. Jak ją wzmocnić i utrzymać na dłużej? Trening całego ciała na smukłą sylwetkę w „małej czarnej” 7 ćwiczeń spalających najwięcej kalorii Efekty treningu interwałowego Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz 10 asan jogi, które wykonasz przy biurku Trening, dzięki któremu lepiej będziesz wyglądać nago Efekty treningu modelek Victoria's Secret Trening Victoria’s Secret — ćwiczenia na biust, brzuch, pośladki i nogi Zimowe nabieranie masy mięśniowej Poświąteczne spalanie kalorii Krótki, intensywny i zabawny trening P90X3 Najlepszy trening na kaca Czym jest hipertrofia i dlaczego jest tak ważna w spalaniu tkanki tłuszczowej? Rusz się po Świętach Warszawo Po co ćwiczyć w ciąży? Kalistenika. Plan treningowy na spalanie tkanki tłuszczowej metodą "W" Jak skutecznie zmotywować się do regularnych ćwiczeń? Młodzieży, jak twoja forma? Jak utrzymać masę ciała po zakończeniu diety odchudzającej? Trening poza sezonem. Krótkie abc - czyli na co zwrócić uwagę

Popularne w tym tygodniu:

Gdy nie mam ochoty na trening..., czyli jak wytrwać w postanowieniach noworocznych? Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? Duże bicepsy w 3 prostych ruchach! 7 najczęstszych błędów popełnianych na siłowni Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Ćwiczenia na uda - jak wysmuklić ich wewnętrzną stronę Kiedy można wrócić do ćwiczeń po porodzie? Kontrola sylwetki Ćwiczenia weekendowe również obniżają ryzyko zgonu Najlepsze piosenki do ćwiczeń według użytkowników Spotify Ćwiczenia na siłowni, które poprawiają zły humor Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego?