Blog CityFit

Trening last minute przed urlopem

W tym roku miało być inaczej. A tymczasem jak zwykle z przerażeniem orientujemy się, że urlop tuż tuż, a nasza forma oraz przede wszystkim wygląd naszego ciała pozostawia sporo do życzenia. Czy można coś z tym jeszcze zrobić?

123RF

Nie oszukujmy się, zmiana sylwetki to jest proces. Dlatego nie ma patentów na jej natychmiastową poprawę – takich, które byłyby skuteczne i przede wszystkim bezpieczne dla organizmu. Ale dla tych, którzy „zaspali” z przygotowaniami do sezonu bikini mam też dobrą wiadomość. Przy dużym zaangażowaniu widoczne efekty możemy osiągnąć już w 3–4 tygodnie. Warunkiem jest kombinacja ćwiczeń, właściwej diety, a także odpowiednio długiego odpoczynku.

Oczywiście musimy więcej się ruszać, ale uwaga — nie chodzi tu o intensywność, ale o częstotliwość. Czyli innymi słowy jeżeli do tej pory nie byliśmy stałym bywalcem klubu fitness, nie rzucajmy się nagle na wyczerpujące ćwiczenia czy dwugodzinne treningi. Ale za to ćwiczmy częściej. W okresie przedurlopowego „last minute” może to być nawet dwa razy dziennie. Trenujemy wtedy krócej, na przykład rano pół godziny biegania, a po pracy pół godziny treningu w klubie. Chodzi o to, aby cały czas stymulować metabolizm regularnym wysiłkiem fizycznym.

Ważne jest również to od jakiego stanu wyjściowego zaczynamy. Jeżeli ktoś ma sporą nadwagę albo jego aktywność fizyczna w ostatnim okresie była ograniczona do minimum, to korzystną zmianą będzie już codzienny spacer. Wychodzimy z domu i szybko maszerujemy 15 minut w jedną stronę, 15 minut w drugą stronę.

Jak spacerowicze i początkujący biegacze mogą określić właściwe tempo? Po pierwszych 15 minutach sprawdzamy czy plecy są mokre, a jednocześnie kontrolujemy oddech. Przy właściwym tempie oddech jest przyspieszony, ale ciągle możemy swobodnie rozmawiać (bez zadyszki). To uzupełniamy wieczornym treningiem, na przykład w klubie fitness.

Jak ćwiczą gwiazdy?

Mogą to być grupowe zajęcia fitness, ćwiczenia na maszynach, z trx-em czy ketteball’ami. Jeżeli zdecydowaliśmy się ćwiczyć codziennie, to dobrze jest miksować te aktywności. Wtedy nasze ciało poddawane jest różnorodnym bodźcom, przez co działamy bardziej efektywnie.

Dobrym rozwiązaniem są również zajęcia z trenerem personalnym. Mogą to być sesje indywidualne, ale coraz częściej przybierają one postać zajęć grupowych. Nie ma głośnej muzyki, ćwiczy się wolniej i w małych grupach. Główny nacisk kładziony jest na prawidłową technikę, a trener obserwuje i kontroluje wszystkich ćwiczących.

Takie zindywidualizowane podejście pozwala na lepsze korygowanie błędów oraz dostosowywanie ćwiczeń do konkretnych potrzeb uczestników. Dzięki temu trening jest bardziej efektywny, a rezultaty przychodzą szybciej.

Niezależnie od formy, jaką wybierzemy, warto pamiętać, że wakacje to bardzo dobry okres na rozpoczęcie aktywności. Mamy deadline, jakim jest zbliżający się urlop i określony czas na osiągnięcie rezultatu. Tak silna motywacja, może przynieść naprawdę dobre efekty. A dzięki temu jest duża szansa, że złapiemy bakcyla i po urlopie wrócimy do fitness klubu.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Seks - ile kalorii? Dowiedz się, ile kalorii spala orgazm Chcesz popracować nad ramionami? Te ćwiczenia od Linn Lowes są dla Ciebie 4 ćwiczenia na wakacyjny sześciopak Modelki plus-size w kampanii Nike Sports Bra Collection 5 sposobów na wzmocnienie motywacji do zmiany sylwetki Stożek rotatorów - jakie to mięśnie? Kontuzje, uszkodzenia i ćwiczenia wzmacniające Voga - połączenie jogi i voguingu spopularyzowanego przez Madonnę Tajski boks - co to jest? Podstawy, zasady i efekty Jak skompletować strój sportowy? Szykuje się wojna Hulków. "Nie jesteś godzien tego imienia" Najpierw 300 kg, a potem 350 kg. Jiri Tkadlcik odpalił rakietę Trening na rzeźbę - zasady, ćwiczenia, efekty, dieta redukcyjna

Popularne w tym tygodniu:

Kolejny wielki sukces Polki. Powalczy o kolejny medal Na siłownię zaczęła chodzić jako 29-latka. Pokazała teraz swoje ciało Seksowne zdjęcie polskiej fitnesski. Fani oniemieli, gdy zobaczyli ją topless Co za forma! Piękna fitnesska zdradziła, co prowadzi ją do sukcesów "Te uda ciągle rosną". Ich rozmiar robi wrażenie Kiedyś wysportowany mężczyzna, dziś "Gigant". Niesamowita przemiana kulturysty Adidasy i skąpe bikini. Tym strojem rozpaliła internautów "A wy co? Piwo piliście?" Hardkorowy Koksu chwali się przed fanami Ogromny sukces polskiej fitnesski. Zrobiła to, o czym marzyła od lat Wielka zmiana w życiu Piotra Boreckiego. Zdradził długo skrywaną tajemnicę Jaki wybrać sprzęt do ćwiczeń w domu?