Jak wybrać trenera personalnego?

Trening z osobistym trenerem przestał być ekstrawagancją dla vipów i gwiazd show biznesu. Coraz więcej osób decyduje się na skorzystanie z usług „zawodowca”, z którego pomocą droga do formy i wymarzonej sylwetki jest bez wątpienia prostsza i krótsza. Ale jest jeden warunek. Trener musi być zaangażowanym profesjonalistą. Jak takiego rozpoznać i czego powinniśmy oczekiwać?

Trenerów personalnych jest na rynku coraz więcej. Wystarczy, że zapytacie w swoim klubie fitness albo poszukacie w internecie. Tylko jak dokonać właściwego wyboru, kiedy na hasło „trener personalny Warszawa” pojawia się ponad 300 tysięcy wyników? Skąd wiedzieć, że człowiek któremu powierzamy swoje ciało, czas i pieniądze, doprowadzi nas do wymarzonego celu?

Ale na początek fundamentalne pytanie: czy w ogóle warto? Absolutnie tak! Zapewniam was, że ćwiczenia z dobrym trenerem personalnym to gwarancja sukcesu – trening „szyty na miarę”, kontrola wykonania, określenie celów i motywowanie. Ale to również koszt, jednorazowo niejednokrotnie przekraczający cenę miesięcznego karnetu do klubu. Dlatego wybierajcie starannie, a rozmawiając z trenerem od początku nie bójcie się pytać i wymagać.

To nie ma być osoba od liczenia powtórzeń, ale ktoś kto przeprowadzi was przez cały proces, pomoże ukształtować odpowiednie nawyki, zadba o detale.

Teoretycznie najlepiej zgłosić się do osoby poleconej przez kogoś, kto wcześniej ją sprawdził. Ale nie zawsze, bo przecież każdy z nas ma inne potrzeby i preferencje, choćby osobowościowe. Dlatego zawsze poświęćcie czas na solidną rekrutację.

Zaproponujcie trenerowi spotkanie. Ale niech to nie będzie rozmowa na bieżni czy w korytarzu klubu, gdzie panuje gwar, a trener jest na swoim terytorium. Zadbajcie o komfortowe warunki, głównie dla siebie. Wybierzcie spokojne miejsce, w którym to wy będziecie czuć się dobrze i będziecie mogli skupić się na rozmowie.

O czym rozmawiać? Po pierwsze o jego kwalifikacjach i doświadczeniu. Nie chodzi jednak o to, aby trener wyrecytował nazwy ukończonych kursów i posiadanych certyfikatów (które zapewne i tak niewiele wam powiedzą), ale aby wyjaśnił, jak one wpłynęły na jego rozwój. Co dzięki nim umie, a idąc dalej, jak wy możecie na tym skorzystać.

Pytajcie o liczby i szczegóły. Od jak dawana zajmuje się prowadzeniem treningów osobistych? Ilu osobom pomógł i jak? Czy był ktoś, kto miał podobne wymagania treningowe jak wy? Jak wyglądała ta współpraca, czy cele zostały osiągnięte i w jakim czasie? Opowiedzcie również o swoich potrzebach i upewnijcie się, że trener je rozumie i „ma na was pomysł”.

Kolejna sprawa to warsztat pracy trenera. Jak wygląda jego zaangażowanie na poszczególnych etapach? Czy będzie określał cele? Jak będzie monitorował wyniki? Czy i jak często będą prowadzone testy i pomiary? Jeżeli znacie swoje słabe punkty (np. wieczorne podjadanie albo słomiany zapał), zapytajcie jak trener zamierza sobie z nimi poradzić.

Moim zdaniem jednym z najważniejszych aspektów treningu personalnego jest motywowanie. Dlatego dowiedzcie się, jak trener dba o swoich podopiecznych w tym zakresie – nie tylko na początku, ale również wtedy, gdy minie pierwsza ekscytacja.

Najlepsze fitnessowe motywatory


Sukces całego procesu w dużym stopniu zależy od dobrze przeprowadzonej diagnozy wstępnej i musicie mieć absolutną pewność, że wasz trener podchodzi do niej z odpowiednim zaangażowaniem. W CityFit używamy specjalnego formularza, w którym odnotowywane są dane dotyczące wyjściowego składu ciała trenującego, jego stanu zdrowia, stylu życia, nawyków żywieniowych, nałogów itd.

Trener zapisuje w nich również cele treningowe, spodziewane rezultaty określone w czasie (czyli co chcecie osiągnąć i kiedy) oraz informacje dotyczące motywacji (jak ważny jest dla ciebie cel, dlaczego dotąd się nie udawało itd.). Dzięki temu mamy komplet informacji o trenującym i jesteśmy w stanie nie tylko przygotować właściwy trening, ale również określić cele, tak aby były realne i zgodne z jego oczekiwaniami. Wiemy również jak go skutecznie motywować oraz przed jakimi błędami chronić – nie tylko w klubie, ale przede wszystkim poza nim.

Wybór może być czasochłonny. Ale jeżeli wybierzecie właściwie, otrzymacie wsparcie, przy którym droga do wymarzonej sylwetki będzie prostsza niż kiedykolwiek.

Źródło: CityFit

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Trening na redukcję – zasady, plan treningowy Płaska pupa - ćwiczenia, dieta, postawa CO ZJEŚĆ PRZED PORANNYM TRENINGIEM