Blog CityFit

Jak ćwiczyć, gdy dziecko płacze? Porady trenującego taty ☺

Na pewno wielu z Was Panowie ma ten problem. Po pracy stajecie przed wyborem rodzina albo trening. Szczególnie, gdy w domu mamy małe dziecko i zmęczoną żonę, która wyczekuje naszego powrotu i wsparcia w obowiązkach domowych. I jak w takiej sytuacji znaleźć czas na aktywność?

Trenowałeś od małego. Na podwórku, po lekcjach na boisku, w osiedlowych klubach i sekcjach sportowych. Wiesz dobrze, jaką frajdą jest poczucie bycia w formie, obserwowanie, jak trening przynosi efekty. Ale czasy się zmieniły i oto zostałeś Odpowiedzialnym Rodzicem i Partnerem. Ale czy przestałeś być sobą? I czy fakt, że jesteś odpowiedzialny za innych zwalnia cię z konieczności pracy nad sobą?

Wiem, że masz mnóstwo obowiązków i doba bywa za krótka. Ale nie pozwól, żeby przestało ci zależeć. To wyjdzie na dobre całej waszej rodzinie. Twoja partnerka będzie miała w domu mężczyznę sprawnego, pełnego energii i dobrego humoru. Twoje dziecko ojca, który ma siłę i zapał do zabawy. I kogoś, kto będzie dla niego przykładem, zaszczepi w nim sportowego ducha.

To się naprawdę może udać. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia motywacja oraz współpraca z twoją drugą połówką – pamiętaj, że ona też ma swoje potrzeby! Podam ci kilka pomysłów na udane życie rodzinne oraz zaspokojoną potrzebę aktywności fizycznej.

  1. Ranny ptaszek lub nocny marek — pora treningu jest bardzo istotna. Osoby, które wstają rano i mają w sobie niewykorzystane pokłady energii wiedzą o czym mówię. Zdarza się jednak, że wieczór to nasza jedyna możliwość treningu po pracy – korzystajmy z niej, jednak zwracajcie wtedy szczególną uwagę na techniczne wykonanie ćwiczeń. Nie ma nic gorszego jak trening zrobiony na pół gwizdka.
  2. Trenuj w grupie – nie od dziś wiadomo, że motywacja to klucz do osiągania lepszych wyników. To samo dotyczy treningu — praca w grupie wyzwala element rywalizacji. Jeżeli chcesz pokonywać swoje słabości, nie pozwól sobie na monotonię, a właśnie grupowa praca da ci wspaniałe efekty. Nie neguję tu podejścia indywidualistów, którzy po prostu wolą ćwiczyć samemu. A może trening w parze? Spróbujcie poćwiczyć ze swoimi drugimi połówkami. Myślę, że w tym przypadku wynik będzie jeszcze bardziej pozytywny — również dla związku i relacji.
  3. Nie przeginaj – jeżeli masz 8h tryb pracy i zwykle są to ruchome zmiany, nie kombinuj i słuchaj swojego organizmu. Najgorsze co można zrobić, to iść na trening zmęczonym. Organizm nie ma dość glikogenu, a nasze reakcje stają się opóźnione – nieświadomi narażamy się na urazy i kontuzje. Koniecznie pamiętaj o regeneracji – wiele osób o tym zapomina i później odczuwa dyskomfort w życiu codziennym. Odpowiednia ilość snu, odpowiednie nawodnienie i odżywianie to baza, dzięki której trening staje się przyjemnością. Pamiętaj w domu nie ma pożytku z przemęczonej osoby, a Twoje maleństwo potrzebuje opieki. Dlatego jeżeli czujesz się zmęczony odpuść „wyciskanie ciężarów” i lepiej zorganizuj rodzinny spacer. Taki wysiłek o niskiej intensywności zapewni ci komfort oraz fajny rodzinny czas.
  4. Bądź partnerem – w związku każdy ma prawo do prywatności. Niektórzy szukają jej właśnie na siłowni. Czasem jest to idealna odskocznia, znacznie lepsza i zdrowsza niż alkohol czy inne używki i odstresowywacze. Porozmawiaj ze swoją partnerką i wytłumacz jej, dlaczego jest to dla cienie ważne. Opowiedz o korzyściach – dobra forma, lepsza koncentracja w pracy, dobry humor i energia w domu. No i oczywiście sfera erotyczna – czy wiesz, że trening siłowy powoduje zwiększoną produkcję testosteronu, hormonu w dużej mierze decydującego o tym, że na życie seksualne możemy nazwać udanym. Użyj tego w argumentacji, może druga połowa da się przekonać ☺
  5. Nie bądź egoistą – Opieka nad dzieckiem to ciężkie zadanie i tylko prawdziwy mistrz potrafi to docenić. Pamiętaj, że twoja partnerka również potrzebuje odskoczni. Tak jak tobie potrzebna jest aktywność, tak i ona musi mieć zagwarantowany czas dla siebie: na fryzjera, masaż, kosmetyczkę lub może również na fitness. Pamiętaj, że twoja kobieta również chce czuć się atrakcyjna. Więc ułatw jej znalezienie czasu na zadbanie o siebie i wybraną formę wypoczynku, a wtedy również ty spokojnie będziesz mógł pójść na swój trening w klubie.
  6. Korzystaj z dóbr natury – trening w plenerze: samemu lub z rodziną to idealna forma spędzania wolnego czasu. Jeżeli jest słonecznie, to dodatkowo ładujesz się bezcennymi witaminami. I ta świadomość, że nic was nie ogranicza. Połącz więc przyjemne – wspólny spacer z rodziną oraz pożyteczne – trening i ciesz się wspólnymi chwilami w gronie najbliższych.

Moi drodzy mam nadzieję, że skorzystacie z tych kilku sugestii trenującego tatusia i dzięki wspólnej motywacji uda się nam przekonać niedowiarków, że nie ma rzeczy niemożliwych.

Jak ćwiczą gwiazdy?

Pozdrawiam i życzę samych sukcesów - zarówno w życiu prywatnym, jak i sportowym.

Michał Jońca, manager klubu CityFit Katowice

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Popularne hashtagi fitness na Instagramie - czy znasz te hasztagi sportowe? Jakie ćwiczenia wykonywać podczas porannej rozgrzewki? Ćwiczenia w domu - wskazówki, wady i zalety Ćwicz razem z partnerem. Szybki trening dla dwojga bez sprzętu Ćwiczenia na boczki Piękna fitnesska stawia wszystko na jedną kartę! Internauci pod wrażeniem. "Sztos", "Rakieta" Idealne ćwiczenie na pośladki. Sprawdź, jak poprawnie wykonywać rumuński martwy ciąg Boli od samego patrzenia! "Predator" nie przestaje rosnąć Koszmarna kontuzja kulturysty. Za moment stało się coś okropnego! Zakroki - na co są i jak je robić? Czym różnią się zakroki od wykroków? Transformacja w trzy lata? Rosyjski kulturysta poróżnił internautów Nordic walking - zalety, technika i efekty maszerowania z kijkami

Popularne w tym tygodniu:

To nie jest fotomontaż! "Jej nogi są twarde jak skała" Polski trener robi furorę. "Dzik" Lil Masti pozuje w samym bikini. "Forma życia" Motywacja do treningu - jak ją znaleźć? Jak zacząć ćwiczyć? Legginsy sportowe - jak dobrać je do swojej sylwetki?