Młodzieży, jak twoja forma?

Godziny spędzone przed ekranem komputera czy smartfona, unikanie lekcji WF – to rzeczywistość polskich nastolatków. A tymczasem czasem wystarczy bodziec, ktoś kto zachęci i pokieruje, zaszczepi bakcyla, by uprawianie sportu zmieniło się w przyjemność, a z czasem w pasję. Może więc warto więc uwzględnić aktywność fizyczną w noworocznych postanowieniach?

Wyniki badań nie są optymistyczne. Sprawność fizyczna polskiej młodzieży pogarsza się od lat 90-tych, a średnia waga przyrasta szybciej niż wzrost – to tylko niektóre z wniosków wynikających z badań prowadzonych na Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.

Młodym ludziom spada m.in. wytrzymałość, co obrazują wyniki testu Coopera, polegającego na 12-minutowym nieprzerwanym biegu. W 1989 roku przeciętny 16-latek przebiegał w tym czasie dystans 2573 m, a w 2009 roku już o ponad 200 m mniej. Podobnie jest ze skocznością. Średni wynik skoku w dal 16-letnich dziewcząt na przełomie lat 1989–2009 spadł o 20 cm (ze 180 cm do 160 cm).

Równolegle wzrasta waga. 15-letnie dziewczęta są dziś cięższe o 4 kg niż ich mamy w analogicznym wieku, a chłopcy prześcignęli ojców aż o 6 kg.

Dlatego warto wykorzystać Nowy Rok na zmianę złych nawyków oraz rozpoczęcie aktywności fizycznej. Nieważne co wybierzemy: bieganie, pływanie, siłownię, taniec czy cokolwiek innego – najważniejsze to zacząć. Nieocenione będzie również wsparcie dorosłych – przede wszystkim rodzice, którzy motywują i kibicują oraz… sami dają dobry przykład.

NAJPOPULARNIEJSZE

— Efekty przyjdą naprawdę szybko. Młody człowiek poczuje się lepiej – będzie miał lepszy humor, więcej energii i chęci do działania, poprawi się jego koncentracja, co na pewno przyda się w szkole. Ciało zacznie nie tylko dużo (!) lepiej wyglądać, ale i współpracować. Poza tym sport to genialny sposób na uczenie się systematyczności, pokonywania własnych słabości, konsekwencji – takie umiejętności procentują na całe życie.

Sport uprawiany rodzinnie, łączy i zbliża, dzięki czemu okres buntu nastolatka możemy przejść mniej burzliwie. A do tego poznajemy nowych, fajnych ludzi, którzy dzielą podobne zainteresowania, wspólnie wyjeżdżamy na obozy sportowe, możemy zaimponować znajomym wynikami itd. Korzyści jest naprawdę mnóstwo – trzeba tylko zrobić ten pierwszy krok. Potem już będzie z górki. – zachęca Michał Kowalski z sieci klubów CityFit.

Zobacz także: "Odchudzam się od Nowego Roku"

Dlatego myśląc o świątecznym prezencie dla nastolatka warto uwzględnić taki, który zachęci go do aktywności? Może to być modny sportowy ciuch, buty do biegania albo… karnet na siłownię. W wybranych klubach CityFit (Wałbrzych, Bielsko-Biała) można trenować już od 16. roku życia, a do dyspozycji mamy ponad 130 urządzeń treningowych, grupowe zajęcia fitness, treningi z osobistym trenerem.

- A do tego wszystkiego świetną atmosferę, którą tworzą nasi klubowicze i personel klubu. Przekonajcie się sami, że do nas będziecie przychodzić dla przyjemności, a efekty w postaci świetniej sylwetki będą miłym dodatkiem. – dodaje Michał Kowalski.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Aerobiczna szóstka Weidera Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Przysiady – prawidłowe wykonanie 4 najlepsze sporty dla kobiet Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Trening na redukcję – zasady, plan treningowy Płaska pupa - ćwiczenia, dieta, postawa CO ZJEŚĆ PRZED PORANNYM TRENINGIEM